Avui dia, ja siguis una empresa amb prestigi o una completament nova, necessites posicionar-te en el món digital. Permetràs que les persones et trobin, et coneguin, interactuin amb tu i, per tant, confiïn en la teva marca. En definitiva, tenir el teu negoci en línia té un impacte més que positiu.
Com pots posicionar-te en línia?
”Si el teu negoci no està en internet, no existeix.”
Bill Gates.
Com es construeix una imatge digital? Aquestes són algunes de les formes més efectives de construir una presència en línia. No oblidi que es necessita temps i dedicació per a construir una presència en línia. Això no és una cosa que pugui succeir de la nit al dia, però si té paciència i li dóna una oportunitat, el resultat valdrà la pena.
1. Lloc web.
Hi ha molts negocis que descarten el fet de tenir una pàgina web. Això es deu al fet que no tots els negocis consideren útil el comptar amb un lloc, ja que els hi atribueixen solament a la venda de productes, com seria el cas d’un E-commerce.
Un exemple podria ser un restaurant. Potser a primera instància no saps el per què és interessant estar en línia. Qui visitarà el meu lloc web i per a què? Sense importar el teu nínxol de mercat, un lloc web és la primera forma per a crear una plataforma en el món digital i és per això, que és imprescindible tenir un.
Per què és realment important?
Si estàs buscant fidelizar i mostrar tots els teus productes/serveis als teus clients d’una manera àgil i fàcil, aquesta és la teva eina. Ens permet buscar el tan costós engagement, que seria la ‘proximitat’ i ‘confiança’ que tant costa trobar.
2. Coneix a la teva audiència.
Per a crear una presència en línia, és fonamental que coneguis quin és el teu públic objectiu. Tot el contingut ha de ser de qualitat per als teus actuals o futurs clients, despertar l’interès i promocionar bé el teu comerç.
3. Elabora una estratègia.
Perquè la teva presència en línia tingui un creixement positiu, és necessari que la desenvolupis de manera estratègica. No es tracta d’elaborar una presència en línia perquè has de, sinó de veure la forma en la qual aquesta t’ajudarà a aconseguir els objectius de la teva empresa.
4. Crea contingut constantment.
Tot el contingut que comparteixis, ja sigui en el teu lloc web, els teus perfils en les xarxes socials, o un blog, no oblidis que aquest haurà de ser constant i de valor en tot moment. El contingut convincent és capaç d’ajudar-te a guanyar credibilitat i autoritat.
5. Xarxes socials.
T’has preguntat per què les xarxes socials són tan importants per al teu negoci? Si ho penses bé, les XXSS són un canal per a donar a conèixer la teva empresa i incrementar la teva audiència, cosa que ja existia anteriorment, només que no en el món digital. I, avui dia, és indispensable per al teu negoci comptar amb una presència en línia, ja que aquesta és la nova forma en la qual ens connectem, explorem i descobrim nous productes i serveis.
Les xarxes socials t’ofereixen grans oportunitats per a obtenir aquells primers seguidors que es podran convertir en clients potencials. Per a això, és essencial que esbrinis quines són les plataformes socials en les quals la teva audiència està passant el seu temps, amb la finalitat que moguis les teves estratègies a aquestes. Una vegada que hagis establert una comunitat al voltant de la teva marca, les xarxes socials t’ajudaran a solidificar la teva presència en línia i guanyar-te la confiança dels teus clients potencials.
6. Avalua els resultats.
Si ja estàs dins d’aquest món virtual, què millor que descobrir i avaluar el que estan buscant els teus clients. Destacar la importància dels informes i analítiques que disposem com a comerç en línia.
Si estàs interessat/a a aconseguir més informació: info@valldoreixcomerç.cat